Thursday, 2 July 2020

Einde van het eerste deel van de reis - End of the first part of the trip

In de ochtend van donderdag 2 juli komen we langs de noordkant van de Duivelse gaten. We zetten uit om 6:12 UTC uit voor trek 14 op een laag rode schooltjes op een meter of tien boven de bodem. De vangst bestaat weer uit schelvis, maar naar alle waarschijnlijkheid kunnen de echo's toegeschreven worden aan kever, waarvan er ook veel in de vangst zitten. Na deze trek varen we verder naar het oostelijke einde van het transect (10:55 UTC, 56.52N-1.57E). Daar sluiten we het eerste deel van deze survey af en zetten koers naar scheveningen. Het stuk transect van 20 nautische mijl dat we overnemen van onze Noorse collega's op het 56.37N transect, zullen we aan het begin van de tweede helft van deze survey dekken.
In the morning of Thursday 2 July we pass the north side of the Devil's holes. We fish for haul 14 at 6:12 UTC at a layer of red schools about ten meters above the bottom. The catch again consists of haddock, but in all probability the echoes can be attributed to Norway pout, many of which are also in the catch. After this trek we continue to the eastern end of the transect (10:55 UTC, 56.52N-1.57E). There we conclude the first part of this survey and set course for the port of Scheveningen. We will cover the 20 nautical mile transect that we take over from our Norwegian colleagues on the 56.37N transect at the beginning of the second half of this survey.


Trek 14, 2 juli 2020, 56.49N-1.00E, 120kg schelvis (wijting, makreel) en veel kleine kever waarvan het grootste deel door de grote mazen in het voor net is geglipt. De stijlte in de bodem rechts, is een van de Duivelse gaten. - Haul 14, 2 July 2020, 56.49N-1.00E, 120kg shaddock (whiting, mackerel) and many small Norway pout, most of which must have escaped through the large meshes of the front net. The steep dip in the bottom to the right, is one of the Devil's holes.

Schelvis op de opvoerband. Merk op dat er ook kleine kever in de vangst zit. - Haddock on the conveyor belt. Note that there is also a small Norway pout in the catch.


No comments:

Post a Comment